Assalamualaikum...Bismillahirahmanirahim...Pembuka Bicara

Semoga hati aku kukuh dan teguh dgn keimanan padaMu ya Allah.....bersihkanlah hatiku agar menjadi suci kerana hanya hati yg baik....aku mampu menjadi HambaMu yg baik

Wednesday 29 February 2012

Kesedihan Ini Adalah ujian Darinya ( Part 2 )

September 2004 - November 2007 - Kehidupan rumahtggaku seperti pantai yg sering dipukul ombak. Dengan sikap ex aku suka berjudi,hutang along...pukul isteri..aku hidup dlm ketakutan. Setiap ari maki hamun adalah makanan ku. Namun aku tidak pernah bermasam muka dgnnya. Setiap tanggungjawabku...aku tunaikan satu persatu. Tanggungjawab dia? Hanya memberi keperlan batin..itu je...sehinggalaah pada Mac 2007....hampir 4 jam aku dipukul,disepak...sehingga aku hanya mampu memohon agar Allah cabutkan nyawaku ketika itu...aku tak sanggup lagi... rayuanku tidak diendahkan...bertalu2 mukaku ditumbuk...badanku disepak....sehinggalah aku pengsan...dan bila sedar....semua brgnya telah dibawa keluar,termasuk duit dlm beg duitku sebyk rm650 juga diambilnya. Aku nekad...dgn keadaan yg lemah...aku gagahkan jua utk ke Balai Polis..dan aku ke GH utk melakukan pemeriksaan doktor. Aku nekad utk meminta pertukaran tempat kerja....biarlah sejarah hitamku berakhir. 2008 - Aku hidup bersendirian bersama 2 org anak2ku. Walaupun dipujuk rayu..cukuplah...aku tak mahu lagi meneruskan neraka dunia. Sehinggalah dia melafazkan cerai pada aku....namun disebabkan tidak bersaksi...aku menjadi mangsa diskriminasi undang2 syariah. Namun Alhamdulillah...aku berjaya juga mendapat kebebasan dr seorg lelaki yg tidak mempunyai hati manusia.

No comments:

Post a Comment